יום שלישי, 3 ביולי 2012

זכויות יוצרים ברשת

האם יצירות בפורמט דיגיטלי ראויות כלל להגנת זכויות יוצרים?
הטכנולוגיה בימינו מאפשרת הפצה זולה ויעילה של מידע בכמויות גדולות ובמהירות אדירה – לציבור הרחב ללא מגבלות של מקום, מרחק וזמן. הנגישות למאגר האינטרנטי קלה וכן הקלות שבהורדה מהאינטרנט.
האינטרנט ממשיך ומתפתח ומהווה מקור עצום ואדיר של זרימת מידע חופשית. אך במקביל לכל היתרונות, עולים קשיים הקשורים לדיני זכויות יוצרים, משום שהאינטרנט פתח פתח להפרת זכויות יוצרים שקשה לשלוט עליה. למעשה, קיים מעין ניגוד בין זכויות היוצרים לבין חופש המידע הקיים ברשת.
כאשר אנו מבקשים לדון בשאלה אם סוג של שימוש מסוים ביצירה דיגיטלית מותר או אסור, עלינו לזכור שעצם הופעת תמונה, כיתוב, צילום, קובץ מוסיקה, גרפיקה, תוכנה או כל קובץ אחר באינטרנט, אין משמעו שהוא ניתן לשימוש חופשי. קודם כל עלינו להניח שלכל יצירה יש יוצר ולכן יש זכויות יוצרים. מכאן אנו מניחים למעשה כי חלה הגנה כלשהי על יצירות בפורמט דיגיטלי.


http://www.youtube.com/watch?v=cIxLSrTTKL0

קישורים: זכויות יוצרים ברשת מה מותר ? מה אסור? 

זכויות היוצרים בעידן המידע: הצורך באיזון חדש בין זכות היוצר לבין חופש המידע

זכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי — על מודלים מבטיחים ועל הדרך לקיימם,


2 תגובות:

  1. היי תמר,
    בבלוג האחרון שלי כתבתי על חיפוש ברשת והשתמשתי בתמונה מסויימת שלקחתי מאוסף התמונות המוצע. אחרי שפירסמתי נזכרתי שבתחתית התמונה היה שם הצלם, כמובן שמיהרתי חזרה לבלוג שלי על מנת להוסיף את שם הצלם. לדעתי ההזויה אם הייתה אפשרות של הרתעה כלשהי לגבי מה שיש לו זכויות על מנת שנדע ונישמר יכול להיות מין סימן שהדף נותן אחרי בחירת icon או ......אלוהים יודע

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק