יום ראשון, 1 ביולי 2012

שילוב הפייסבוק בחינוך


הדילמה של שילוב רשת חברתית מסוג פייסבוק בחינוך.
האם באמת כדאי ליישם את הפייסבוק כ- "פייסבוק חינוכי"? התשובה היא: בעקרון כן. כי…. עקרון בו ההוראה והלמידה מתנהלת באמצעות רשת חברתית היא העתיד החינוכי. זו טענה די מבוהקת שהתגשמותה די ברורה. השאלה היא, האם הפייסבוק, כפי שהוא, או אף עם עדכונים כאלה או אחרים, מתאים למשימה – התשובה היא, מן הסתם לא. חבל על הזמן. – אברום רותם המאמר המלא
לדעתי אין אנו צריכים לקפוץ על "רכבת הפייסבוק" ולומר "זו הפלטפורמה, מורים נצלו זאת ללמידה שיתופית".  בעידן המאה ה-21, אנו יודעים שלא פעם עולים וצצים חידושים המראים לנו עולם חדש , נפלא אטרקטיבי ואנו נופלים לרשת (תרתי משמע). אנו כאנשי חינוך וכחלק מהאחראים על התנהלות התלמידים ברשת צריכים לשקול היטב את עידוד התלמידים בשימוש בפייסבוק.
אני חושבת שפייסבוק אינה פלטפורמה (לפחות כרגע) המתאימה לסביבה לימודית הפייסבוק הינו סביבה חברתית של הילדים והכניסה שלנו לשם לא בהכרח תביא את התלמידים לסביבת למידה שיתופית. פשטות הכתיבה, סגנון המבנה והתנהלות הקלילה של הילדים בפייסבוק, היא זו שבעצם מעודדת חיבורם של תלמידים רבים והשתלבותם בפייסבוק. סיבה נוספת, תלמידים שוהים שעות בפייסבוק במטרה לפתח קשרים חברתיים ולעקוב אחר התפתחויות ענייני החברה שלהם ושל חבריהם. האם יש לנו ספק שאם נחדור לסביבת הפייסבוק אנו נפתח סביבה לימודית –שיתופית מאתגרת.
 הפייסבוק הוא המפלט של התלמידים לעולם התוכן שלהם, בעיקר הבידורי ואין זה הכרחי לפלוש לעולם שלהם - רק כדי "לדבר בשפה שלהם". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה