יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

הסוף לסטנדרטים?


בונים מחדש בתי חרושת לציונים? דילמת המיצ"ב

אחרי שנים של סודיות ייחשפו תוצאות מבחני המיצ"ב. בג"ץ פסק לטובת השקיפות, אבל במשרד החינוך סבורים כי ההחלטה תוביל לנזק בלתי הפיך: תיווצר תחרות לא הוגנת בין בתי ספר, השכבות החלשות ייפגעו ומספר הנושרים יגדל. "הדרך לתעשיית הרמאות קצרה מאוד", מזהירים מומחים. לירושלמים דווקא יש פתרון
תומר ולמר
פורסם: 07.09.12, 14:56


לכתבה המליאה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4278155,00.html

במכתב שהפיצה אתמול לכלל מנהלי בתי הספר בארץ, יצאה מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, נגד הפסיקה וציינה כי "בית המשפט העליון לא ראה בתהליכים החינוכיים והחברתיים השליליים הצפויים, עילה מספקת למנוע את חשיפת המידע - ופסק שלא מתקיימת עילה לחיסיון המידע וכי לא הוכח שקיימת ודאות קרובה לכך שפרסום תוצאות בחינות המיצ"ב ברמה הבית-ספרית הוא בגדר מידע שגילויו עלול לגרום לשיבוש ממשי בתפקודה התקין של הרשות הציבורית".

מההשלכות השליליות מזהירה גם הפרופ' ענת זהר מהאוניברסיטה העברית, לשעבר יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. "מבחני המיצ"ב יהפכו לגולם שקם על יוצרו", היא אומרת. "במקום להוות כלי בידי מנהלים לשיפור יעילות עבודתם, הם יהפכו למנגנון שעל פיו יישפטו בתי הספר. בכך הנזק עלול להיות גדול יותר מהתועלת ולכן צריך לשקול את העלאת המרכיבים של המבחנים הפנימיים עד כדי ביטול מבחני המיצ"ב". 

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1829122

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה