יום שבת, 5 במאי 2012

הרובוט מחליף את המורה

האם הקורא הרובוטי אכן יכול להחליף את המורה?
רציתי לעניין אתכם בכתבה שקראתי http://it.themarker.com/tmit/article/19224 שבאמצעות קורא רובוטי ניתן להקל על עבודת המורה, אבל תוך כדי כך גם מעבירים מסר לתלמיד: אתה מבצע תרגיל; מטרת הכתיבה שלך היא קבלת ציון בלבד ; אופן הכתיבה שלך איננה מעניינת, ספק אם זה המסר שמערכת חינוך ובתי הספר רוצים להעביר לתלמידים.
סביר מאד להניח שקוראים רובוטיים  מסוגלים לבחון אם התלמיד מיקם את הפסיקים שבמשפטיו במקום הנכון, או שגיאות איות, דקדוק. אבל אפילו אם הוא יכול להבין את תוכן החיבור ספק אם הוא יוכל לקרוא בין השורות להבין את היצירתיות, ההומור או אנלוגיה מלאת מחשבה של הכותב ולהוות אוזן קשבת לכותב עצמו.
לדעתי לא פעם לכותב יש נמענים שאותם הוא רוצה להרשים ולשמוע תגובות ובקורות, לא פעם הכותב רוצה לדעת כיצד התרשם הקורא  או כמה קורא, המורה או המרצה. מה עם התייעצות בתהליך הכתיבה? "אני רוצה לדעת שאני כותב לקורא אמיתי, בשר ודם, שמתרגש לשמוע את המילים שעל הדף", אמר ג'ן, "ואני בטוח שכך מרגישים גם ילדים". 

תגובה 1:

  1. דווקא נשמע מעניין הרובוט, ככה מורים פחות יצתרדו . להקשיב לכל רובוט נשמע מעניין.

    השבמחק