יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

סביבות למידה מתוקשבות

מהי סביבה לימודית מתוקשבת ? סביבות למידה הוראה מתוקשבות – סביבה לימודית עתירת טכנולוגיה , המזמנת למידה אחרת בתוך הכיתה עצמה , וכן פותחת אפשרות ללמידה מרחוק, לעבודה מהבית, לשימוש במאגרי מידע אינטרנטיים ותקשורת חוץ בית ספרית במהלך יום הלימודים ומחוצה לו" (משרד החינוך) קישור לאתר משרד החינוך:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Yesodi/Hadshaniyot/LamidaChinuchYesodi.htm
במסגרת הקורס של ד"ר אתי כוכבי נחשפנו לסביבות למידה מתוקשבות שרובן מוכרות לנו בתהליך ההוראה –למידה: אופק, גלים, הסוד של מיה ממשק וכו' סביבות למידה הנ"ל תאומת לתוכנית הלימודים. הערך המוסף שלקחתי מהשיעור הוא .המחוון הבודק סביבות למידה מתוקשבות. אם פעם התלהבנו מכל סביבה לימודית מתוקשבת המאפשרת לשלב את המחשב בהוראה וממזערת את התסכול בחוסר הידיעה בבניית יחידות מתוקשבות. המחוון משמש לנו מגדלת העוזרת לברור יחידות לימוד מתוקשבות לבדוק אותן הן מבחינה פדגוגית והן מבחינת התקשוב והטכנולוגיה.
קישור למאמר:
תכנון סביבות למידה מתוקשבות ולמידה מיטבית - ניר זינגר

בנוסף נחשפנו למושג "למידה אינטראקטיבית" –המורה מזמן אינטראקציות מרובות של הלומד עם עצמו , עם תחום הדעת, עם חבריו הלומדים ועם המורה בסביבה המתוקשבת כדי שיובילו ללמידה מתוך מעורבות.

תגובה 1:

  1. זה בהחלט נושא מאוד מעניין ונתקלתי בו לראשונה כשהקטנה שלי ביקשה שאעזור לה להכנס ללומדה של הסוד של מיה.
    מסתבר שכל החברות שלה משתמשות בלומדה ומפני שהיא מאוד אוהבת את הסדרה, היא לא הבינה למה "רק לה אין".
    כן מאוד חשוב לפשט את הדברים, אחרת ההורים (או המורים במקרה הזה) עלולים לבלות את רוב זמן ליד הילד במקום שהוא ילמד באופן עצמאי.

    השבמחק