יום שני, 13 באוגוסט 2012

למידה מתוך משחק

”לא מתוך אונס ילמד הנער, אלא מתוך משחק" (אפלטון)
ישנה נטייה לחשוב ולקשר משחק לגיל צעיר , אך במציאות בשטח 72% מהאוכלוסייה משחקת. 30% מהאוכלוסייה מעל גיל 50 משחקים.
מי אמר שהלימודים צריכים להתבצע רק באמצעות ספרים ומחברות? בכנס השנתי לתקשוב בחינוך ובהוראה נבחנה האפשרות לשלב בלמידה משחקי מחשב כמו ה-Angry Birds  קישור: לימודים הם משחק ילדים
מורים  משתמשים במשחק לצורכי הוראה בעיקר בגילאים הצעירים, ולהזניח את השימוש בו בעבודה עם לומדים בגילאים בוגרים יותר. הם רואים במשחק בזבוז זמן או שהמשחק אינו יכול להכיל תכנים מורכבים. המשחקים הפכו להיות פחות פופולריים בבית הספר.
שימוש במשחקי מחשב ומשחקי למידה יכול להעשיר את חווית הלמידה ולהפוך את תהליך ההקניה של חומר משעמם לחוויה ומרתקת בנוסף ממד התחרות ואלמנטים נוספים במשחק מחדרים מוטיבציה בלומדים



מלבד ההזדמנות לנצל את יתרונות הטכנולוגיה ולהתאים את תוכנית הלימודים למאה ה-21  עודד מוטיבציה בקרב התלמידים. ומכאן החשיבות הרבה שיש להטמעת משחקי מחשב בלמידה.
לדעתי המשחק הוא דרך אינטואיטיבית  ללמידה וזכירה, ואפשר לרתום אותו להוראת תכנים. עם זאת, יש להיות ערים לאווירה, השמחה, הקלילה והמשוחררת שבמשחק ולהיזהר שלא לפגוע בה ע"י מעורבות יתר של המורה. 
לסיכום: המשחק אינו קסם. משחק נכון , בזמן הנכון ובמקום הנכון יכול להיות אפקטיבי יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה