יום שבת, 12 במאי 2012

המורה המקוון

מי הוא המורה המקוון
להיות מורה מקוון אינו די בכך שלהתמחות ולהתמקצע בתחום החביב או האהוב עליו , שאותו בחר להורות כשהלך ללימודים אקדמיים- והפך למומחה תוכן, אלא עליו להכיר אמצעים טכנולוגיים ורלוונטיים לנושא והשימוש בהם. http://www.youtube.com/watch?v=W008GFJZKug

על שלושה דברים המורה המקוון עומד: על הוראה, על טקסט דיגטאלי ,על מרחב מקוון (ד"ר אברום רותם). הוראה: המורה המקוון הוא מורהמורה עם ניסיון ויכולת מוכחת ...
מה צריך המורה לדעת?
שליטה טובה בישומי אופיס
•שליטה מעולה בחיפוש מידע ברשת
•יכולת בקרה והערכה של חומרי הוראה
•הכרת התהליך המידעני
•ניהול סביבת למידה מקוונת – אתר כיתתי , בית ספרי , אתר מלווה שיעור וכו'
•הכרת יישומי אינטרנט הרווחים בתהליכי הוראה ולמידה (בלוגים, ויקי , עבודה עם מסמכים משותפים וכו'..)
• הפעלת הציוד הטכנולוגי בכיתה (מחשב ,מקרן ,רמקולים וכו'..)
עיצב תוכן בסביבת האינטרנט (אתר בית ספרי, אתר כיתתי , igoogle )
הערכת תוצרים מתוקשבים  מבחינת התכנים ומבחינת העיצוב.
לדעתי אין דיי בכך שלמורה המקוון תהיה שליטה בסביבת המידע הנגיש הקיים באינטרנט  וגם לפעילות וללמידה המקוונת הניתנות ללומדים . כדי שתתרחש למידה ברמות גבוהות של חשיבה ולמידה אצל הלומדים.היא תלוית המורה המקוון ופעילויות הלמידה שהינו מזמן לתלמידיו.  
בסביבה המקוונת, הגדרת תפקידו של המורה משתנה ממעביר ידע לתפקיד של מנחה, מתווך, יועץ ועמית, המלווה ומכוון את הלומד ומסייע בידו בלמידה ובחשיבה.  לא הטכנולוגיה עצמה אלא אופן יישומה על ידי המורה היא שקובעת את אפקטיביות הלמידה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה