יום שלישי, 1 במאי 2012

מקומם של ספרי לימוד

אנו מצויים בתהליך של מהפכת התקשוב בחינוך. שימוש מוגבר בתקשורת ממוחשבת. סביבת אינטרנט, הצפה במידע , רשתות חברתיות – תקשורת ועוד.
מורים משתמשים במאגרי מידע המצויים באינטרנט, אתרי בתי ספר, משימות מתוקשבות , שימוש במדיה זמינה בכל התחומים. כמו שאני רואה עולם התקשוב תופס חלק נכבד בתהליכי השינוי במערכת החינוך.
ואני שואלת, בעצם מהו מקומו של ספר הלימוד בעידן שבו אנו מסוגלים להגיע מהר ויעיל יותר למידע ולפגוש בו ברשתות ?
בן הר כאחת הנשים המשפיעות לשנת 2010 מצהירה : "כבר עכשיו לא צריך ספרי לימוד יותר, עידן רכישת ספרי הלימוד במאות שקלים וסחיבת ילקוטים כבדים על הגב נמצא בימיו האחרונים.....כל ספרי הלימוד של התלמיד נמצאים ברשת." בן הר צופה ש"תוך שלוש -ארבע שנים רוב הילדים יגיעו לבית הספר עם ילקוט דיגטאלי."
לדעתי ספרי לימוד דיגטאליים נראים לי מעין חוליה מקשרת בין הספרים המודפסים לבין חומרים, ומקורות מיידע מתוקשבים. כשאני מעיינת ברוב ספרי הלימוד הדיגיטליים חוץ מסוג הטקסט והתצוגה אין הבדל משמעותי שהרי את התגובות והתוספות וההסברים יש היום בחוברות עבודה של התלמיד. נכון שיש ספרי לימוד דיגיטליים מתקדמים ותר המאפשרים שיחה משותפת והעלאת מחשבות ושהייתי משנה מצמצת את התוכן ומאפשרת קישורים לשונות של התלמיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה